fbpx
You're a Winner Kettlebell training

Nu ook kettlebell training bij You’re a Winner

Vanaf heden is trainen met Kettlebells ook bij You’re a Winner mogelijk. Lees meer in ons blog van onze Kettlebell instructeur.

Na jaren fitness/ krachttraining en Krav Maga te hebben gedaan, kwam ik in aanraking met het fenomeen Kettlebell en was meteen verkocht! Wat een waanzinnig instrument voor een totale body workout en wat een manier om helemaal stuk te gaan, zegt Martin.

Na een periode van veel trainen met Kettlebells en het bijwonen van Workshops heb ik de Master Kettlebell Instructor opleiding gedaan bij Overload en hierbij uiteraard nog meer inzichten gekregen in doeltreffend en veilig sporten.

Ondertussen had ook bodyweight training mijn aandacht gekregen (je hebt immers niet altijd een Kettlebell bij de hand) en ben ik hierin verder gaan trainen, met name de Kavadlo broers zijn hierin mijn grote voorbeeld.

Door beide te combineren ontstaat een effectieve en intensieve training die je zeker eens moet proberen ; )

Kettlebell and Bodyweight training

De Kettlebell and Bodyweight training is een korte en intensieve training om zowel de kracht als de conditie te verbeteren.

Hierbij wordt gebruikt gemaakt van diverse Kettlebell- en Bodyweight oefeningen voor een total Body workout.

De training duurt ongeveer 30 minuten en is op elk nivo uit te voeren.

Redenen om ’s ochtend te sporten:

1. Meer energie
Als je de dag start met een heerlijke workout in de vroege ochtend, heb je je workout er al opzitten en ga je de rest van de dag met extra energie tegemoet. Bovendien hoef je halverwege of eind van de dag niet na te denken dat je nog moet gaan sporten of redenen te bedenken om maar niet te gaan.

2. Sporten zonder afleiding
Iedereen slaapt nog dus van appies en mails die je van je work-out afhouden heb je geen last.

3. Goede stofwisseling
Met sporten activeer je de stofwisseling én die blijft vervolgens de hele dag werken. Na je work-out verbrand je dus nog steeds calorieën. Ideaal!

4. Wees trots!
Nog voordat de dag écht begonnen is, heb jij al aan je lijf gewerkt en calorieën verbrand. Wie kan dat nou nog meer zeggen?

5. Motivatie
Als jij de sportschool al bent ingedoken, is de kans groot dat je ook de rest van de dag gezonde keuzes maakt. Je hebt die 1000 calorieën natuurlijk niet verbrand om ze er vervolgens weer aan te eten door middel van een broodje kroket.

6. Goed humeur
Tijdens het sporten komt het stofje endorfine vrij in je lichaam. Dit stofje zorgt ervoor dat je gelukkig wordt. Na het sporten heb je dus een beter humeur dan wanneer je de snoozeknop nog drie keer hebt ingedrukt.

7. Vrije avond
Als je einde van de dag klaar bent met werken, heb je de hele avond vrij! Ga lekker bankhangen met een fijne film, plan een date night met je lover of schakel je vrienden/ vriendinnen in voor een goede stapavond. Geniet!